Piedzīvojumi Zviedrijā

Mana skola un Lazy student :)
Visu aprakstīt nav iespējams un varbūt arī nevajag, bet nedaudz ieskatam par to kā man te iet...
Viss sākās tīri veiksmīgi, nenokavējot nevienu transportu, atrodot īsto autobusu un izkāpjot pareizajā pieturā. Sagaidījām arī savu studentu "buddy", kas mums nedaudz palīdzēja ar nejēgā smagajiem koferiem. Es savējo varēju knapi pacelt no zemes, nav viegli iespiest savu iedzīvi priekš pieciem mēnešiem iekš viena kofera, tāpēc man bija vēl divas somas. Biju apkrāvusies ka ēzelis. 
Neizsakāmi laimīga biju, kad tiku savā jaunajā istabā un varēju apsēsties, nolikt somas un atpūsties. Momentāli centāmies pieslēgt internetu :D Pirmās dienas vilkās ļoti lēni, bet pēc pirmās ballītes sapazināmies ar ļoti daudz cilvēkiem un ieguvām labus draugus. Kā zināms, ja ir laba kompānija arī viss pārējais ir forši un laiks paiet ātrāk. Tā nu man protams joprojām gribējās mājās, jo te ir tiešām pavisam savādāk. 
Kad braucu uz šejieni šķita, ka tā jau tikai Zviedrija, tas ir tepat un viss būt tāpat kā Latvijā. bet nebūt ne. Skolā noteikumi savādāki, cilvēki savādāki un tā valoda- angļu un vācu valodas krustojums, kas galā izklausās nedaudz pēc franču valodas. Bet tā kā man ir sācies zviedru valodas kurss iesācējiem, tad es jau sāku iemanīties un vismaz veikalā saprotu, cik naudiņas man prasa :D Viegli nav, bet iespēja taču ir tik kolosāla! :)

Piedzīvojumi mums te uz katra sūra - Iespējams mums ar Margaritu vajadzētu sarakstīt pamācošu grāmatu "Kā izdzīvot Zviedrijā, ja esi pilnīgs neveiksminieks", kas balstīta uz patiesa stāsta motīviem. tagad zinām arī lietas, kuras neraksta nekādās studentu brošūrās. Forši doties pēc atslēgām uz ofisu, kurš ir nodedzināts iepriekšējā naktī. :D Jāsaka, ka policijas un bankas darbinieki ir ļoti laipni un cenšas palīdzēt kā vien var. Nesaprotu tikai vienu lietu, bet tā šķiet ir LV vaina. Kāda man jēga no swedbank konta LV, ja Zviedrijā swedbankā viņi man neko nevar palīdzēt, jo nevar piekļūt maniem datiem, es taču domāju ka kaut kādā veidā tas man atvieglos dzīvi. BET NEKĀ! Jāzvanās uz LV, lai sūta faksus ar maniem datiem. Redzēs kā nu beigās būs vai atgūšu savu bankas karti, kuru bankomāts apēda tikai tāpēc, ka sabojājies. You will be able to get your card today NOT :D angļu valodas līmenis viņiem tikpat labs, cik man, bet viņi cenšas. interesanti, ka Kārlis no LV piezvanot var vairāk sarunāt un noskaidrot nekā mana LV swedbanka ar saviem faksiem. 

Kopumā šī vieta man patīk, ļoti tīra un sakopta vide - zviedri ļoti mīl dabu un cītīgi šķiro atkritumus, pārstrāde viņiem ir lielā cieņā. Pilsēta ir samērā maza, bet ļoti skaista, brīnišķīgā ielejā. Pašlaik ir sajūta, ka visa pasaule atrodas šeit, jo te ir cilvēki no tik daudz un dažādām valstīm! 
Bieži vien paskatoties pa logu pie durvīm var redzēt pa kādam mazākam vai lielākam zaķim :) esmu redzējusi ļoti daudz vāveres, zaķus un arī briedi. Diemžēl vel nevienu alni, kas Zviedrijā skaitās sastopamāks. Aāa, redzēju gan! Zooloģiskajā dārzā :D Tas te ir mazāks kā Latvijā un dzīvnieku šeit ir mazāk, toties liela daļā dzīvnieku dzīvo nedaudz ierastākā vidē vienā kopīgā nožogojumā nevis katrs savā. Rodas nedaudz tāds savvaļas iespaids.
Pēc divām dienām mana dzīve Zviedrijā uz nedēļu būs perfekta, jo Kārlis būs te :) Nevaru vien sagaidīt. 
Starp citu uz kādu laiku būšu atpakaļ LV, jo jānokārto dažādas lietas, kuras nav iespējams nokārtot caur internetu, kā arī došos feinās romantiskās vakariņās, jo laimēju superīgu dāvanu karti no Gan bei! jeiiii. :)


9 m augstais Pinokio,
 kas izraisījis daudz strīdus šīs pilsētas vēsturē :)







Komentāri